flyttefirma hillerød

5 tips til en gnidningsfri flytning

Alle som har prøvet at flytte, har oplevet den stress, som typisk er forbundet med begivenheden. Alting er sat op i fart, og dagen er præget af stor stress. Den stress kan være udløst af flere ting, men mest af alt er den typisk en konsekvens af manglende planlægning. Planlægning er, ligesom med alle andre gøremål her i livet, nøglen til en succesfuld opgave. Uden omhyggelig planlægning kan flytningen til et nyt hjem, eller et nyt domicil for erhverv, være en overvældende proces. Rykflyt er etableret for at hjælpe danskerne med deres flytteopgaver, uanset hvor store eller små de måtte være. Hvis i vælger et flyttefirma til at stå for jeres flytning, har i sparet jer selv for en stor del af den byrde, som er forbundet med arbejdet i at flytte herunder også planlægningen, da firmaet i vid udstrækning vil sørge for det hele. Hvis du vælger at stå for flytningen selv, ligger der noget planlægning forud. Vi har samlet en liste af 5 tips herunder, som du kan tage med dig og forhåbentligt få gavn af under din næste flytteopgave. Rykflyt ønsker dig held og lykke med din flytning. Vi står til rådighed med hjælp og rådgivning under din flytning. Det eneste du skal gøre er at ringe 53 80 38 83.

1. Fastlæg budgettet

Noget af det vigtigste man skal tage stilling til forud for en flytning er det budget, som man sidder inde med, og dermed den sum man er villig til at ligge i opgaven. Hvis budgettet er begrænset eller har man ikke lyst til at afsætte penge på at andre udfører noget af arbejdet forbundet med flytningen, så har man selvsagt en større arbejdsbyrde selv. Hos rykflyt ved vi hvor turbulent en flyttedag kan være, og derfor har vi udarbejdet en tjekliste, som du kan printe ud og gå igennem, så du er sikker på, at du har husket det hele under din flytning. Hvis dit budget til flytningen er 1000-3000, kan du leje dig til en kassevogn og spare dig til for en masse tid. Hvis du anvender en almindelig personbil og lejer en trailer hos et byggemarked eller et varehus, er det begrænset hvor meget du kan have i den. Hvis din flytteafstand er længere end 100km, skal du køre et par ture før alle tingene flytte. Det koster i brændstof, men mest af alt, også i tid. Det er tidskrævende at skulle køre en læsset trailer med 80km/t i 200km tur/retur. Derfor må man overveje, om det bedre kan betale sig at leje en kassevogn, så alle tingene kan flyttes i et hug, og man derved både sparer tid og brændstof. Vi har undersøgt udlejningsmarkedet og skrevet en artikel omkring, hvor man lejer en kassevogn til den bedste pris, hvis dit budget rækker til det.

2. The early bird catches the worm

Den næste opgave man står overfor er at anskaffe sig flyttekasser mv. så man kan begynde at pakke i god tid. Hvis man er tidligt om at pakke, har man minimeret en stor del af den stress, som en flytning er præget af. Det gælder for alt i livet at “The early bird catches the worm”. Hvis man begynder at pakke sine ting to uger før flyttedato, og pakker jævnligt hver anden dag, har man minimeret arbejdsbyrden der ligger i at pakke og organisere tingene væsentligt, hvilket gør flyttedagen meget nemmere. Vi har skrevet en artikel omkring, hvor du køber flyttekasser billigst, så du kan spare noget af dit budget, og istedet bruge det på nye ting i dit næste hjem.

3. Pas på dokumenterne

Det er sket gentagne gange, at vigtige dokumenter som pas, kørekort, sygekort, eksamensbeviser, kreditkort mv. er gået tabt i forbindelse med en flytning. Derfor er det vores råd, at du samler alle dokumenterne og har dem et sted, hvor du med sikkerhed kan huske at de ligger. Hvis du har forældre eller familie, kan du aflevere det i en mappe til dem, indtil flytningen er overstået, så er du sikker på, at intet går tabt på flyttedagen.

4. Planlæg dagen med familie og venner

Familie og venner kan være en stor hjælp i forbindelse med en flytning. Flytningen sker meget hurtigere når der er flere om at dele arbejdsbyrden, som ligger i at bære flyttekasser og møbler mv. Hvis flytningen sker fra en etagebygning, er det endnu vigtigere, at man får hjælp til opgaven. Underret venner og familie en måned før flyttedato eller mere, så de ved besked i god tid og kan krydse det af i deres kalender, såfremt de har mulighed for at hjælpe.

5. Planlæg dagen med familie og venner

Det sidste råd vi ønsker at dele med jer vedrører mad i fryser og køleskab. Hvis flytteafstanden er lang, skal man sikre sig, at maden på frost og køl opbevares rigtigt, så det ikke ender med at rådne, fordi man har glemt at tilslutte køleskabet efter det er båret ind i det nye hjem. Vi har skrevet en artikel omkring hvordan du pakker køkkengrej, porcelæn, mad mv.


Rykflyt ønsker dig en gnidningsfri flyttedag, og står klar i røret med hjælp og rådgivning, hvis det skulle blive aktuelt.

Scroll til toppen

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.